راه محـبـوبـ خـداشـدن و،ورود به بـهشـتـ را می دانیـد ؟؟؟

خير دنيا: اميرموٴمنان(سلام الله علیه) مي ‌فرمود: خيري در دنيا نيست، مگر براي دو كس؛ آن كه هر روز بر احسان خود مي ‌افزايد و كسي كه گناهانش را با توبه جبران مي ‌كند.

جذب دل ‌ها: اميرمؤمنان (سلام الله علیه) فرمود: هر كه احسان و نيكي كند، دل ‌ها به سوي وي گرايش يابند.

مصونيت از لغزش: اميرمؤمنان (سلام الله علیه) مي ‌فرمايد: نيكوكاري، آدمي را از سقوطِ خواري ‌زا نگاه مي‌ داردد: رسول خدا(صلوات الله علیه و آله) فرمود: نيكوكاري از مرگ بد پيشگيري مي ‌كند.

بركت در خانه: امام صادق (سلام الله علیه) به نقل از رسول خدا(صلوات الله علیه و آله) فرمود: بركت به سوي خانه ‌اي كه از آن نيكي مي ‌تراود از فرو رفتن كارد در كوهان شتر (كه نرم و نفوذپذير است) و شتاب سيلاب از فراز كوه به عمق دره شتابان ‌تر است.

افزايش رزق و آبادي شهرها: رسول خدا(صلوات الله علیه و آله) فرمود: نيكوكاري و حسن همجواري بر نعمت ها مي ‌افزايد و شهرها را آباد مي‌ سازد

عمر طولاني: امام صادق (سلام الله علیه) فرمود: نيكي و خوش خُلقي شهرها را آباد مي ‌كنند و بر عمرها مي ‌افزايند

ورود به بهشت: امام صادق (سلام الله علیه) فرمود: خداي سبحان در روز قيامت به فقيران مي ‌فرمايد: بنگريد و چهره‌ ها را جست وجو كنيد، پس هر كس به شما نيكي كرده دستش را گرفته و به بهشتش درآوريد همچنين فرمود: برداشتن خاشاكي از چهره برادرت ده حسنه و لبخند زدن به رويش يك حسنه دارد و نخستين كسي كه به بهشت درمي ‌آيد اهل نيكوكاري است.

دوري از آتش جهنم: حضرت موسي (سلام الله علیه) خطاب به خدا عرض كرد: خدايا پاداش كسي كه آزارش را از مردم باز دارد و به آنان نيكي كند چيست؟ خدا فرمود: اي موسي! در روز قيامت آتش به او خطاب مي ‌كند: هيچ راهي به سوي تو ندارم.

محبوب خدا شدن: رسول خدا(صلوات الله علیه و آله) فرمود: هر كار نيكي صدقه است و آن كه به كار خيري رهنمود مي ‌دهد همچون فاعل آن است و خدا كمك به بيچاره را دوست مي ‌دارد.

 منبع:

منبع: کتاب مفاتیح الحیات، . (روضة الواعظين، ص448).

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.