نظر قرآن درباره حذف کردن 2 وعده غذایی صبحانه و شام


در قرآن دو وعده غذایی صبحانه و شام مورد تصریح قرار گرفته است؛ بنابراین سه وعده غذایی و یا پرهیز از خوردن شام مضر خواهد بود.

نیاز انسان به غذا مهم‌ترین نیاز روزمره اوست. تندرسی، آرامش، اعصاب و حتی تکثیر نسل در گرو تغذیه سالم است. یکی از مسائل مهم نداشتن برنامه کمی و کیفی در مصرف غذای سالم و مناسب است. این مقاله با عنوان جستاری بر دو وعده غذا در قرآن یعنی صبح و شام بر اساس آیه «لَا یَسْمَعُونَ فِیهَا لَغْوًا إِلَّا سَلَامًا وَلَهُمْ رِزْقُهُمْ فِیهَا بُکْرَةً وَعَشِیًّا: در آنجا سخن بیهوده‌‌اى نمى‌شنوند جز درود و روزی‌ ‌شان صبح و شام در آنجا [آماده] است» را بررسی کرده است.

وی افزود: این مقاله تلاش کرده است در خصوص آیه اشاره شده، نقش دو وعده غذا را از نظر طب و سنتی را بیان کند. یافته‌های پژوهش این دو وعده را عامل سعادت انسان می‌داند. داشتن وعده غذایی صحیح و سالم مورد تاکید قرآن است.

 کمیت و مقدار وعده غذایی مهم است، بسیاری سه وعده غذا را می‌خورند و برخی از شام پرهیز می‌کنند که با رهنمود آیه ۶۲ سوره مریم از دو وعده یاد می‌کند. مراد از بکرة اول روز و عشیا به معنای آخر روز است.

 صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است و نخوردن شام مورد تضعیف بدن است. ناهار وعده اضافی است که موجب افزایش سودا در بدن می‌شود. در قرآن بیان شده که مومنان در بهشت با دو وعده غذایی مورد پذیرایی هستند.

منبع:

سوره مریم

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.