حالت انتظار یعنی اعتقاد به وجود غایبانه رهبری عادل، ظلم ستیز و بی نظیر!

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیری فرد عضو کمیسیون سبک زندگی شورای انقلاب فرهنگی گفت: تا وقتی که نور معنوی “امام زمان (علیه السلام) در قلب هر انسان نفوذ پیدا نکند حالت انتظار اتفاق نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: آمدن آن حضرت برای به کمال رسیدن مردم است، یعنی حالت انتظار تقویت کمال درونی برای بهره مندی از عنایات امام است. وقتی ما قلب خود را رذایل درونی و از صفت های زشت پاک کردیم، آنگاه پس از این عمل عنایت امام شامل حال ما خواهد شد و در این وضعیت تازه حالت انتظار شکل می گیرد.

رئیس اندیشکده راهبردی مطالعات “جهان” تصریح کرد: حالت انتظار یعنی اعتقاد به وجود غایبانه رهبری عادل، ظلم ستیز و بی نظیر است که وجود ایشان باعث پایداری و استقامت مومنان در امر دینداری می شود. همین امر ظلم دیگران بر ما را نیز کمرنگ خواهد نمود.

وی در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: بعد از شکل گیری حالت انتظار در هر فرد، آن شخص به جان و مال دیگران تعدی نمی کند. اگر پست و مقامی داشته باشد از آن به عنوان یک طعمه بهره نمی برد.

این کارشناس علوم قرآنی یادآور شد: افرادی که از این ورطه دورند و به جان و مال مردم لطمه می زنند در خود حالت انتظار را به وجود نیاورده اند و نقش خود در اصلاح جامعه را به کل فراموش کرده اند و نمی دانند امکان دارد “امام زمان (علیه السلام)” هر لحظه ظهور فرمایند.

وی خاطرنشان کرد: هر شخصی می داند که در حکومت امام که به صورت ناگهانی ایجاد می شود، “امام زمان (علیه السلام)” می آیند تا جامعه را اصلاح کنند. بنابراین انتظار فرج در وجود انسان به منزله وجود نیرویی بازدارنده بسیار قوی است که از ارتکاب جرم در جامعه جلوگیری می کند.

منبع:

http://www.shahrekhabar.com/cultural/14806594201126

  • 5 stars
    نظر از: محبوبه سعيدي
    1395/09/15 @ 01:35:05 ب.ظ

     

    با سلام بسیارزیبا بود

  • 5 stars
    نظر از: صهباء
    1395/09/13 @ 08:32:04 ق.ظ

    صهباء [عضو] 

    سلام
    من امدم.موضوع های انتخابی تون حرف نداره.فقط کاش برداشتهای خودتون رو مینوشتین.یا حداقل یه پی نوشت به قلم خودتون.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.